Citaat:
Ik vind de prop iets minder, hij is wat te stylish gemaakt in mijn ogen, maar ik snap de tijdsdruk en alles, dus lekker zo laten.
Toch heb ik geprobeerd wat verbetering aan te brengen.
Als eerste is de as van een metaalkleur voorzien. Hiervoor is een handig middeltje gebruikt.
Op een cirkelmal is een passende opening gebruikt als mal van de as.
Vervolgens ff de sproei erover. 1,2, 3 en klaar is kees.

Vervolgens is de as van een wash voorzien. Ook de houten bladen hebben nog een extra bruine wash doop gehad. Vervolgens is alles in de glim glim gezet. Ik denk dat het beter is zo.

Bovenstaande foto laat het toestel zien nadat de Lozenge decals zijn aangebracht.
Ik heb hiervoor het advies van Jeroen, (pagina 1) aangenomen
Citaat:
Probeer ook de (lozenge) decals van te voren even. Ik heb Roden kits gehad waarbij deze uit elkaar vielen of niet bleven plakken. (of allebei )
De Lozenge decals zijn van Old Propellor Decals.
Dit n.a.v. het artikel van DannyVM
viewtopic.php?f=45&t=2657&start=20Eigenlijk zou er vooraf een pre shading, (staat ook in de instructie) moeten worden aangebracht.
Gezien de tijd heb ik dat overgeslagen. Achteraf begrijp ik helemaal waarom. Dit had dus beter wel kunnen worden gedaan.
De decals zijn erg transparant. Vergelijk maar eens de ondergrond van de grijze vleugel en het wit van de tissue:

In stroken aangebracht. Helaas een beschadiging moeten herstellen. Dit blijft als een donkere verkleuring zichtbaar.

De bovenzijde is iets minder doorzichtig.

Aanbrengen van het blauwe "duc-tape".

Het Lozenge heeft een prachtige stof structuur. De blauwe rib tape lijkt te breed te zijn voor deze schaal.

Ter plaatste van de steun een klein beetje gesmokkeld.

Een naoorlogse foto van de echte. De "ribbing tape" valt hier minder op.
Verder trok de witte kleur van de hoogteroeren mijn aandacht. Op alle instructies, (Eduard, Wingnut wings en Lifelike Decals) zijn die blauw aangegeven. Ik heb de foto aangehouden en de hoogteroeren overgespoten met Gunze H311 "Gray".

Het aanbrengen van de bovenvleugel ging eigenlijk boven verwachting goed. De steunen van de motorgondel had ik ingekort, (althans de messing pennen).
Vooraf heb ik op de bovenvleugel de twee buitenste steunen, (op goed geluk) vastgelijmd.
Bij het plaatsen van de vleugel kwam na voorzichtige druk bijna steunen op de juiste plaats uit.
Uitzondering is de steun op de romp, (zichtbaar boven de achterste constructie van het landingsgestel). Die moet verlengt worden dus.

Inmiddels heeft het model op de ESM regio noord tafel gestaan.
En met nog een paar avonden te gaan tot aan Hardegaryp hoop ik nog wat aan de afwerking te kunnen doen.