Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 17 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [WIP] Apache 1/32 (Revell)
BerichtGeplaatst: za 4. jan 2014, 15:57 

Ik zal René es verblijden met een heli :)

't hele project begon als 'n grapje eigenlijk, want ik zei voor de grap eens tegen iemand op whatsapp: 'ik ga van die 1/32 apache die ik nog heb liggen, de Apache Solo Display Team (hierna ASDT) apache maken!' . Maar na een tijdje, begon ik eigenlijk echt zo te denken; 'zal ik van die apache echt een ASDT apache maken?!?'. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst maar eens kijken of 't haalbaar is wat ik precies wil. Na redelijk wat uurtjes googelen, is dit het resultaat:
Afbeelding
Redelijk wat (89 :P ) foto's kunnen verzamelen. Er zullen er vast wel meer zijn, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Ook heb ik een heel gaaf (!) filmpje gevonden: http://vimeo.com/69071709

Wat ik wel heel flauw vond, is dat toen ik klaar was met allerlei dingen bij elkaar te sprokkelen, ik erachter kwam dat revell dezelfde apache gaat uitgeven in 1/48. En nu zie ik ook nog verschillende topics geopend worden her en der, van jawel, de apache in 't zelfde schema. Denk je 'n keer met iets origineels te komen :roll:
Nog wat info over de Apache, en het ASDT:
ASDT: '' De Koninklijke Luchtmacht presenteert met trots het AH-64D Apache Solo Display Team 2013 van het 301 Apache squadron van het Defensie Helikopter Commando te Gilze-Rijen.
De Nederlandse Luchtmacht is de eerste ter wereld die een dergelijke demonstratie met de Apache verzorgt. Apache-demo's worden doorgaans alleen door de fabrikant (Boeing) van de Apache-helikopters gedaan.
Het Apache Solo Display Team verzorgt dit jaar shows in binnen- en buiten land op vliegshows als visite kaartje van Nederland. En laat hiermee zien waar de Luchtmacht voor staat: AIRPOWER! " (bron

De 'HAWK' (deze apache):
    Registratie nummer:
    Q-17

Afmetingen :
    Lengte 17.70 m
    Hoogte 5.33 m
    Rotor diameter 14.63 m

Motoren:
    2x General Electric T700-GE-701 C1940 pk per motor

Gewicht :
    maximaal 10.455 kg

Snelheid :
    kruissnelheid 222 km/u maximaal 365 km/u

Vliegbereik :
    465 - 485 km of 2,5 uur.

Bemanning :
    maximaal 2

Bewapening :
    Hellfire anti-tank raketten (maximaal 16)
    2.75 inch ongeleide raketten (maximaal 76)
    30 mm kanon (maximaal 1200 stuks munitie)

NL Apache registratienummers :
    Q-01 t/m Q-30

Fabrikant:
    Boeing
(ook van dezelfde site)

Genoeg gel*l, op naar de kit!
Afbeelding
Zoals jullie kunnen zien, ga ik weer een poging wagen tot deze kit. Wat ik zo heb gemerkt qua dryfit, past deze wel minder goed, dan mijn vorige. En da's wel jammer eigenlijk :? Wat zit er allemaal nog meer verstopt in deze mega grote doos? Nou, 'n hoop plastic, en extra plastic!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu staat deze kit eigenlijk overal wel bekent om z'n slecht kwaliteit enzo, en dat klopt! Redelijk veel pinmarks, op onhandige plaatsen. Nu wilde ik eigenlijk een foto laten zien van zo'n onhandige plek, maar die foto vertikte 't om te uploaden. Die houden jullie dus nog van mij tegoed. Al past deze kit dan wel slecht, 't heeft wel mooie details vind ik:
Afbeelding

Maar ik ben nog niet klaar met de doos uitpakken, want wat hebben we hier?
Afbeelding
De decals en 't bouwboekje! De decals zullen eigenlijk niet gebruikt gaan worden, omdat ik alles zelf mag gaan doen :) . Roundels krijg ik van René (nogmaals bedankt!). Maar hé! Wat ligt daar onder het bouwboekje?
Afbeelding
Heeft 'ie er zomaar een PE setje bijgekocht! Was nog wel geluk trouwens, want ze hadden 'm niet meer bij eduard zelf. Sockelshop/modellbau Konig hadden 'm ook niet meer. Nog wat verder gegoogeld, en wat aziatische/oost europese sites hadden 'm ook niet. He jammer nou. Maar toen: :idea: . What about LHS? En daar hadden ze 'm :D
En wat betekent dat dan voor de kitbouwbeschrijving, dat PE setje? Nou, veul aanpassen:
Afbeelding

Op naar de bouw. Om nog even te illustreren hoe groot zo'n gevechtsheli nu eigenlijk is:
Afbeelding
Best wel groot dus! 't kreng word 'n halve meter groot :0 :0 .. Da's HUGE!. Nog even voor de lol een pic met z'n oudere broer:
Afbeelding
En dat was 't voorstelrondje wel weer. Nu ga ik echt wat pics van de bouw laten zien hoor! :) En om te beginnen begin ik met wat pics van de oh zo goede pasvorm:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toppie!

Ben begonnen met de motorgondels, aldus de beschrijving van revell. Ik zet deze eerst standaard in elkaar, omdat ik hier nog wel wat aanpas werk voor nodig zal hebben (iets met naden enzo):
Afbeelding
Afbeelding
Hierna ga ik beginnen met de cockpit, want als die klaar is, kunnen de 2 romphelften tegen elkaar, en kan ik als eerste beginnen met de EFAB's te maken. EFAB staat voor: Extended Forward Avionic Bay. Waarom moet ik EFAB's maken? De kit is een AH-64A, en de KLU heeft een 'D'. En die hebben meer electronica/avionica. 't grooste verschil met de FAB is dat de EFAB verder naar voren doorloopt, en onder de 2 'vleugeltjes' door. Ook hebben AH-64D's een Longbow radar. En wat is een Longbow radar? Nou deze puist boven de rotor:
Afbeelding
En wij als nederlanders moeten weer eens eigenwijs zijn, en hebben dus een andere radar, en niet die grote puist:
Afbeelding
En die radar mag ik dus ook gaan scratchen :wink: . Een ander ding waar wij als Nederlanders goed in zijn, is apart zijn. Zo hebben wij als enige land (als ik 't goed heb), een AMASE pod aan 't uiteinde van elke vleugel. Voordat ik zeg waar AMASE voor staat, zal ik zeggen dat dit, volgens mij, de laatste afkorting is in deze post. Want ik gooi jullie er een beetje dood me volgens mij :mrgreen: . Oke, AMASE staat dus voor: Apache Modular Aircraft Survivability Equipment. En wat doet dat dan? 't beschermt tegen hittezoekende raketten. Uit de AMASE pod komen ook die mooie flares. Flares zijn die vuurwerkachtige dingetjes:
Afbeelding
Enne, die AMASE pod mag ik dus ook gaan scratchen.

Ik weet alleen nog niet hoe ik alles straks wil gaan afplakken. Ook weet ik nog niet zeker hoe ik straks alle letters en cijfers wil gaan maken. En dan ga ik nu weer lekker verder bouwen!
Afbeelding
Greetz, nicky

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: za 4. jan 2014, 20:57 

Nicky, is het jou opgevallen dat die PE set voor de Kangnam Apache is? In schaal 1/35. Da's net even wat kleiner dan schaal 1/32, dus pas op met het gebruiken van die onderdelen (vooral als er her en der wat van de kit moet worden weggezaagd of gesneden en waarvoor in de plaats dan PE mag komen).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 4. jan 2014, 22:42 

Op de handleiding staat inderdaad voor 1:35 Kangnam. Vreemd dat de code dan 32 095 is. Maar als het inderdaad 1:35 is, dan zullen er kleine verschillen zijn.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 5. jan 2014, 10:47 

't is mij vorige week inderdaad opgevallen dat de PE set 1/35 was. 't kwartje was nog niet eerder gevallen dat de Kangnam kit 1/35 is ipv 1/32. Ik zal zien hoe groot de verschillen zijn :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32 (Revell)
BerichtGeplaatst: za 18. jan 2014, 21:54 

Vanmiddag wat verder gewerkt aan de apache, en nu is de cockpit ver klaar. Sorry voor de eventuele mindere kwaliteit foto's; ze zijn gemaakt met mijn mobiel (en de enigste die ik heb gemaakt tijdens t verven).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zal morgen, als ik tijd heb, betere foto's plaatsen met het fototoestel.

Tschuuus, nicky!
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18. jan 2014, 22:21 

Leuke update Nicky en mooi panel aan het worden. Nu zie ik dat je bij sommige metertjes en knopjes 'n beetje naast de lijntjes hebt gekleurd. Dat is heel normaal hoor, dat je er af en toe even wat naast zit met je kwast, maar je kunt dit vrij eenvoudig herstellen, door met een zwarte wash de ondergrond nog even onder handen te nemen. Als je zwarte wash hebt of heel sterk verdunde zwarte verf en dit met een klein penseel tussen de knopjes of tegen de metertjes aanbrengt, dan zal deze zich tegen de randjes aan willen nestelen, waardoor net die plekjes onzichtbaar worden waar je even bent uitgeschoten. Omdat het sterk verdund is, moet je het misschien twee keer doen, maar als die lijnen tussen de knopjes weer zwart zijn, ziet het er gelijk retestrak uit en dat verdient deze pit zeker !

Tot slot nog wel 'n vraag... heeft de piloot in zijn broek gescheten ??? Man, wat 'n kleurtje en wat 'n structuur op die zitting :sick:

;)

Gr. Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 2. feb 2014, 19:23 

Drammie schreef:
Tot slot nog wel 'n vraag... heeft de piloot in zijn broek gescheten ??? Man, wat 'n kleurtje en wat 'n structuur op die zitting :sick:

't idee van die kleur was goed bedoeld, de uitvoering was wat minder zeg maar :ok: Kleurtje is nu (als ik het me goed herinner) nummer 84 van revell aqua (lederfarbe iig)of zo

Om bij het begin te beginnen; afgelopen dinsdag dus de riempkes gemaakt en opgeplakt en geverfd en... uhm mja... afgemaakt! Overdag werd er aan mij gevraagd door een belangstellende klasgenoot (iets met hyper zijn om de 2 weken op dinsdag :wink: ) wat ik nu eigenlijk precies doe op de bouwavond. Mijn antwoord was heel droog: 'oh, gewoon... 4 onderdeeltjes plakken en voor de rest ouwehoeren' . En wat had ik dus gedaan die avond? Juist! bijgehouden hoeveel ik nu werkelijk deed plakken. Verhip, ik kwam serieus op 4 hele onderdelen! (de riempjes dus). Mahgoe, ik dwaal af:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hè bah, macro kills.... 't ziet er minder stoffig uit zo zonder macro hoor!

En toen, mentale voorbereiding, want de benodigde spullen had ik ondertussen al bij elkaar gesprokkeld:
Afbeelding
Wat kun je hier zoal zien op de foto? Nou dit: Whatsapp gesprek met DJ over dat deze kit zoooo mega goed past, heul veel lijm, aceton voor mocht de lijm opraken( :mrgreen: ), heul veel klemmen, veel tape (KIP en een of andere rubber achtig iets), en natuurlijk de 2 rompen van de heli! Waarom zoveel ingredienten? Anders kun je toch nooit de '' Het grote simsalabim aan elkaar smelt en klem truc! (en heel veel tape) '' ritueel volbrengen?! Zo gezegd, zo gedaan:
Afbeelding

Na een nachtje drogen is dit het resultaat; Heul Veul Kieren !!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de week kan dus het grote Plamuur, Schuur, Plamuur nog wat meer en Schuur nog wat meer Festijn beginnen! Yaay :?

En aangezien ik gisteren toch aan het wachten was terwijl 't verder aan het drogen was, geen zin had om een ander project erbij te pakken/beginnen. Mompelt iets met Fennek, Heico en WoT, en ik in een crea bea bui was, begon ik dus te tekenen. En als je wilt weten wat ik heb getekend, lees dan verder!

Om nog een keer het verschil duidelijk te maken tussen de FAB en de EFAB, laat ik jullie de volgende foto's zien:
Afbeelding
Op deze foto heb ik de kit FAB gedryfit, en hij zit niet echt goed nu, maar dat komt door de grote hoeveelheid tape (wegens super goede pasvorm!), en ik heb de EFAB snel geschetst, van hoe deze er ongeveer uit komt te zien. Ook heb ik een poging gedaan tot het tekenen van panel lines, en de verfmarkeringen. Zoals jullie kunnen zien ben ik een goede tekenaar :mrgreen:
Afbeelding
Dit is voor de rechterkant (vanaf boven gezien), de linkerkant is weer anders... Ze maken het ons wel heerlijk makkelijk, die amerikanen.

En om nog een paar foto's, gewoon omdat het kan, en omdat de apache in 1/32 GROOT is. Ook om de brute uitstraling van de apache te laten zien. Ja het is een dry-fit, en ja, het zit niet allemaal even recht... Ook hiervoor geef ik de tape weer de schuld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voordat mensen gaan klagen over de hoeveelheid rotzooi, da's nou mijn werkbank. Nou jah.... Kamer van een puber die naar school gaat.... Of zoiets :roll:

Conclusie: De riempkes zijn een beetje smal, omgerekend kwam ik uit op iets van 3.7 cm. Ze zijn iig beter dan de riempjes die op de stoelen waren gegoten, en ik ben er tevreden over. En aangezien je straks nog minimaal iets van de cockpit zult gaan zien, heb ik besloten het lekker zo te laten.

Greetz, Nicky
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10. feb 2014, 20:12 

Uppiedate!
Goei, waar waren we?
Tijdens 't meezingen van dit vreulijke liedje, die iedereen wel zou moeten kennen:
[youtube]qcwxaq7J84o[/youtube]
En het verkrachten van de lyrics, dus zagen veranderen in schuren zeg maar. Heb ik, je raadt 't al, 'n boel veul geschuurt! Nou moet ik jullie helaas medelen, dat ik, tot mijn grote spijt, hier geen foto's van heb gemaakt shame on me. Maar ik heb wel foto's van na de eerste primer laag, om te kiek'n hoeveel ik nog erbij mag schuren... Ja dat ken ik, plastic erbij schuren :mrgreen: Maar voordat ik jullie die foto's ga laten bekijken (of je scrollt lekker verder en negeert m'n geleuter over zagen zagen wiede wiede wagen), heb ik nog wat professioneel hak, breek, en, juist ja... Zaag werk op 't programma staan.
Want wat heb ik gedaan? Dit:
Afbeelding
Afbeelding
Hoedoedegèdè dan? (Hoe doet u dat? voor de niet Brabanders), nou zo:
Afbeelding
Dègòzonie! (dat gaat zo niet!), of toch wel?:
Afbeelding
Mja, 't gaat... Komt nog wat PE in. En wat doe je dan op vrijdag, net voordat je naar school gaat? Juist, je bouwt nog (snel) wat aan je apache. Of je bouwt nog wat aan de apache, en schiet uit met een mesje, met dit als gevolg:
Afbeelding
Bloed :D

Hierna alles mooi afgeplakt, nadat ik eerst een preek had gekregen opschool onder 't motto: Doeòkiswè (doe ook eens wat). Affijn, de pic van het afplakken van de cockpit:
Afbeelding

Hierna alles mooi voorzien van een grijs primerkleurtje, wat dus dit mooie resultaat geeft... Met andere woorden, ik mag verder met schuren :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Houdoe!
Afbeelding

Ga ik weer lekker schuren

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10. feb 2014, 21:50 

je bent lekker bezig Nicky!! Hou je rust dan komt het vast goed!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10. feb 2014, 23:21 

Inderdaad, spot the 'kieren' en ga ze te lijf !!

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 17 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende